Login

Register

Login

Register

حدود ۱٪ درصد از جمعیت مردم جهان (۶۵ میلیون نفر) صرع دارند، و تقریباً ۸۰٪ موارد در کشورهای در حال توسعه روی می‌دهند. حدود ۵ تا ۱۰٪ از تمامی افراد، یک حمله بی‌دلیل تا سن ۸۰ سالگی دارند و احتمال وقوع حمله دوم نیز بین ۴۰ و ۵۰٪ است. در بسیاری از نقاط دنیا افراد مبتلا به صرع حق رانندگی مشروط داشته یا کلا حق رانندگی ندارند.

صرع با ریسک حملات متناوب بلند مدت شناخته می‌شود. این حملات بسته به اینکه کدام بخش از مغز تحت تأثیر قرار گرفته و بسته به سن فرد، ممکن است به شیوه‌های مختلفی ظاهر شود که رایج‌ترین نوع حملات (۶۰٪ موارد) تشنج است.

شرکت آمریکایی Empatica دستبند هوشمندی در راستای سالها تحقیق بر روی داده های بیماران صرعی ساخته است، که قادر است حمله صرع را از روی سیگنال های حیاتی تشخیص داده و به والدین و پزشک بیمار با پیامک و تماس تلفنی اطلاع دهد.

دستبند  Embrace به طور مداوم سیگنال های فیزیولوژیکی را از سنسورهای مختلف ثبت می کند و دارای سنسور های زیر است : ۱) سنسور EDA  : فعالیت سیستم سمپاتیک عصبی از مچ دست اندازه گیری می کند. ۲) : سنسور ژیروسکوپ : سرعت چرخشی را اندازه گیری می کند. ۳) سنسور شتاب سنج سه محور : سنسور با حساسیت بالا برای سنجش شتاب حرکت سه محور X,Y  و Z . 4) سنسور دما : برای اندازه گیری دمای پوست بیمار.

دستیار هوشمند برای ارسال پیام هشدار و نمایش علائم جسمی بیمار دارای دو اپلیکیشن نوع هست :

  • اپلیکیشن هشدار (Alert app) :

زمانی که دستبند تشنج را تشخیص می دهد این اپلیکیشن به مراقب کنندگان بیمار از جمله والدین و پزشک بطور اتوماتیک پیامک  ارسال می کند یا تماس صوتی برقرار می کند. این اپلیکیشن با بلوتوث به دستبند وصل میشود و در هنگام تشنج پیام هشدار را از طریق Cellular data تلفن همراه هوشمند یا اتصال Wi-Fi ارسال می کند. والدین برای دریافت پیام نیازی نیست تلفن هوشمند داشته باشند و فقط cellular data تلفن روشن باشد پیام دریافت می شود.

  • اپلیکیشن Mate :

پایش تشنج و به دست آوردن اطلاعات مربوط به  فعالیت های فیزیکی و استراحت روزانه همچنین نمایش زوزه ها در خواب و چرخش ها و وقفه در خواب و همچنین مدت زمان استراحت را نشان می دهد.

قیمت نرم افزار این دستبند نسخه lite هزینه ۰٫۳۳  یورو برای هر روز یا ۹٫۹ یورو ماهانه است و خود دستبند ۲۴۹ دلار آمریکا است. مشتریان دستبند از برجسته ترین دانشگاه ها، بیمارستان ها، شرکت ها و موسسات خیریه در جهان هستند از جمله :  سازمان فضایی آمریکا (ناسا)، دانشگاه MIT ،  بیمارستان بوستون آمریکا و انجمن صرع آمریکا.

منبع : https://www.empatica.com/en-eu/

Leave a Comment

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

ارسال یک پیام
با عضویت در خبرنامه ، آخرین اخبار نوروچلنج را از طریق ایمیل خود دریافت کنید.