Login

Register

Login

Register

نورومارکتینگ یکی از روش‌های مدرن ثبت و اندازه گیری واکنش کاربران نسبت به محصولات، تبلیغات، نرم افزار یا وبسایت‌ها است و همانطور که از نام “نورومارکتینگ” بر می‌آید از تلفیق تکنیک‌های مارکتینگ با دانش نوروساینس انجام ‌می‌شود. محققان در تلاشند که با استفاده از نورومارکتینگ متوجه شوند که کاربران چرا تصمیماتی که می‌گیرند را می‌گیرند. به عنوان مثال چه عاملی باعث می‌شود که آنها در انتخاب یک محصول بین نمونه‌های مشابه، تصمیم خاص خود را داشته باشند یا چه مشخصه‌هایی در یک محصول، توجه آنها را جلب می‌کند. همچنین کدام بخش از مغز در تصمیمات آنها نقش اصلی را ایفا می‌کند.

دو ابزار اصلی در نورومارکتینگ وجود دارد: ابزار‌های سنجش فیدبک‌های مغزی از جمله دستگاه ثبت EEG و دستگاه‌های ردیاب چشمی. کاربرد اصلی دستگاه‌های EEG حذف اثرات ایده‌آل‌گرایانه‌ی پر کردن پرسش نامه در اشخاص است. همانطور که ‌می‌دانید اشخاص در پرسش نامه‌ها، به صورت ایده آل نظر ‌می‌دهند یا بنا بر شرایطی که حاکم است، ممکن است به سوالات صادقانه جواب ندهند. اما در عمل، بر مبنای نیاز واقعی خود اقدام به واکنش، انتخاب یا خرید می‌کنند.

از مدرن ترین تجهیزات ثبت EEG گجت‌های پوشیدنی هستند که به صورت پرتابل و در ابعادی بسیار کوچک (در اندازه هدفون‌های رایج) بر روی سرکاربر قرار می‌گیرند و بدون نیاز به دانش تخصصی ‌می‌توان به کاربری مورد نظر از آن‌ها دست پیدا کرد.

شرکت چالشگران ادراک ناب (نوروچلنج) به عنوان اولین و تنها دارنده محصولات سخت افزاری و نرم افزاری در حوزه گجت‌های پوشیدنی ثبت و تحلیل EEG، صنعت نورومارکتینگ در ایران را با جدید ترین تکنولوژی‌های روز متاثر نموده است.

برای سنجش اثرگذاری و علاقه مند بودن مشتریان به هر کدام از محصولات از تلفیق روش‌های فیلم برداری، ردیابی چشمی ‌و گجت پوشیدنی استفاده ‌می‌شود.

برای انجام این کار لازم است که جامعه آماری (مناسب با هدف نورومارکتینگ) در نظر گرفته شود. سن، جنس، تعداد، سطح تحصیلات و دیگر شاخص ها بر اساس موضوع تحقیق مشخص ‌می‌شوند.

کاربردها:

با استفاده از نورومارکتینگ ‌می‌توان خدمات جامع و متنوعی را ارائه نمود، برخی از این کاربردها به شرح زیر هستند:

  1. تمایز بین دو برند. اگر صاحب کسب و کار قصد مقایسه بین دو برند از محصولات خود یا محصولات خود با رقیب را دارد ‌می‌تواند از تلفیق خدمات نورومارکتینگ و تحقیقات بازار برای این کار استفاده کند.
  2. انتخاب شعار، لوگو، رنگ برند. برای این کار با تحقیقات نورومارکتینگ ‌می‌توان به طور دقیق تشخیص داد که برای افراد مخاطب آن شعار، لوگو یا برند کدام یک از موارد انتخابی جذاب تر است.
  3. مقایسه بین دو محصول. اگر قصد داریم بین دو محصول با ویژگی‌های کلی یکسان مقایسه انجام دهیم، مثلا برای تشخیص لیبل مناسب برای محصول، بسته بندی مناسب، شکل ظاهری جذاب تر و …
  4. بررسی اثرگذاری تبلیغ. قبل از فراگیر شدن تبلیغ ‌می‌توان با روش‌های نورومارکتینگ میزان اثرگذاری تبلیغ را بررسی نمود تا بتوان به بهترین و موثرترین روش تبلیغی وارد بازار شد.
  5. بررسی وضعیت UX به خصوص در وبسایت ها و اپلیکیشن‌ها
ارسال یک پیام
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Color
  • Attributes
Compare